سفارش تبلیغ
صبا ویژن



فناوری اطلاعات - جامعه فنـّاوری اطّلاعات






بازدید کل:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 6
 RSS 
درباره انجمن
فناوری اطلاعات - جامعه فنـّاوری اطّلاعات
مدیر وبلاگ : [86]
نویسندگان وبلاگ :
پست نگاره های شما[7]
گروه شبکه[5]
گروه فناوری اطلاعات[10]
گروه سیستم عامل[2]
گروه وب و اینترنت[20]
گروه ترفند[7]
گروه سخت افزار[1]

وبلاگ گروه فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور واحد شهرری که به همت دانشجویان رشته مهندسی فناوری اطلاعات راه اندازی شده است.
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
ویندوز
ترفند
عمومی
اخبار
اینترنت
فناوری اطلاعات


لینک دوستان
دفتر توسعه تجارت الکترونیکی
مرکز فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیک
باشگاه مهندسان ایران
انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران
سیستم جامع دانشگاهی گلستان
انجمن علمی نرم افزار پیام نور ری
انجمن حسابداری دانشگاه پیام نور ری
انجمن علمی حقوق پیام نور ری
انجمن کشاورزی دانشگاه پیام نور ری
انجمن فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور مرکز تهران
انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه تربیت معلم
فناوری اطلاعات پیام نور محمود آباد
انجمن علمی کامپیوتر شهریار

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
فناوری اطلاعات - جامعه فنـّاوری اطّلاعات

 گرد آوری:مژگان برآبادی

تلفن اینترنتی سرویسی است که در چند سال اخیر به موازات ارائه دیگر سرویسهای اینترنت بسیار سریع جایگاه خود را در بازار مصرف دنیا تثبیت نموده و همچنان نیز به لحاظ تعداد مصرف کنندگان رو به گسترش می باشد. با استفاده از این سرویس می توان تماسهای بین المللی را با هزینه مناسب و همانند برقراری ارتباط مستفیم مخابراتی تنها با یک خط تلفن و خرید خدمات از یک سرویس دهنده تلفن اینترنتی برقرار نمود. برخی از ما هم اکنون از این سرویس استفاده می کنیم و برخی دیگر صرفا با تبلیغات این سرویس مواجه شده ایم. سوال همیشگی این بوده که دلیل ارزان تر بودن نرخ مکالمه این گونه تماسها نسبت به تلفن بین الملل که توسط مخابرات ارائه می شود چیست؟ مقدمه و مختصر شرح فنی بر یکی از پراستفاده ترین کاربردهای این سیستم می تواند پاسخ ما را بدهد. در فناوری اطلاعات به این گونه خدمات و فناوری آن voice over ip یا مختصراvoip گفته می شود که به معنی صوت (صدا) برروی خطوط ip می باشد. این تکنولوژی در شبکه های ارتباطی و از جمله اینترنت توسط سیستمهای سخت افزاری که voip gateway نامیده می شوند فراهم می شود. ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» گروه شبکه . ساعت 10:52 عصر روز چهارشنبه 89 خرداد 19


گرد آورنده:مژگان برآبادی

اگر بپذیریم که روند زندگی مردم در قرن حاضر به سوی هرچه بیشتر الکترونیکی شدن است و نیز زندگی الکترونیکی را یک واقعیت در حال شدن بدانیم آنگاه درخواهیم یافت که هیچ وجهی از وجوه زندگی بشری از تاثیرات این پدیده به دور نخواهد ماند. بر اساس پیش بینی ITU جهانی، کاربران رو به رشد اینترنت در دنیا تا پایان سال 2008میلادی از مرز 800میلیون نفر خواهد گذشت. کافی است به اطرافمان بنگریم تا مشاهده کنیم که زندگی الکترونیکی چگونه همه عرصه های زندگی بشری را یکی پس از دیگری به احاطه خود درآورده و به همراه ویژگی های مثبت و مفید خود، اثرات سو» و مخربی را نیز به دنبال آورده است. .
ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» گروه فناوری اطلاعات . ساعت 11:25 عصر روز سه شنبه 89 خرداد 18


گرد آورنده:مژگان برآبادی

در سطح اول دنیای کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات نام چند ایرانی بیش از همه به گوش رسیده است. به احتمال بسیار زیاد بیشتر علاقه‌مندان به این حوزه با افرادی چون پی‌یر امیدیار (بنیان‌گذار وب‌سایت خرید و فروش اینترنتی) یا امید کردستانی (نایب رئیس ارشد بخش توسعه تجارت و فروش جهانی گوگل) آشنایند. اما ایرانی‌الاصل‌های دیگری هم هستند که در شرکت‌های معتبری مشغول به کارند ولی ناشناخته مانده‌اند. در ادامه مطلب با چند نفر از این افراد آشنا خواهیم شد.
فرزاد ناظم
رئیس 47 ساله گروه تکنولوژی و فنی یاهو که در دنیا با لقب زود ناظم شناخته می‌شود. ناظم مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر خود را از دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا دریافت کرده است. او در سال 1985 فعالیت حرفه‌ای خود را در سمت‌های مختلف فنی در شرکت‌های
ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» گروه فناوری اطلاعات . ساعت 7:29 عصر روز شنبه 89 اردیبهشت 25


 

گرد آورنده:مژگان برآبادی

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

دولت فرانسه قصد دارد به جای استفاده از کلمات عبور اینترنتی، سیستم امنیتی را برای استفاده از یک گواهی دیجیتالی تغییر دهد.
به گزارش سرویس فنآوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق گزارش روزنامه فرانسوی 20 Minutes، این طرح توسط وزیر کشور فرانسه ایجاد شده که امیدوار است ایده گواهی دیجیتالی مورد استفاده وب سایتهای فرانسوی قرار بگیرد.
تاکنون 20 سایت برای شرکت در این پروژه که در آن کاربران سایتها بهمحض تایید شدن گواهیشان امکان دسترسی مییابند، داوطلب شدهاند. در این طرح وبسایتهایی مانند فدراسیون بانکداری فرانسه، فدراسیون بیمهکنندگان فرانسه و لاپست نیز شرکت میکنند.
این گواهی دیجیتالی به شکل یک USB، سیمکارت یا اسمارت کارت خواهد بود و دیگر لازم نیست کاربران اطلاعات درخواستی را وارد سیستم کنند زیرا این عمل توسط کارت انجام میگیرد.

منبع:باشگاه مهندسان



ارائه شده توسط» گروه فناوری اطلاعات . ساعت 8:36 عصر روز پنج شنبه 89 فروردین 26


گردآورنده:مژگان برآبادی

چگونگی ارتباط وسایل مجهز به Bluetooth
دستگاه های مجهز به Bluetooth همواره یک کانال عمومی را به اشتراک می گذارند که Piconet نامیده می شود .در واقع Piconet یک پیکربندی ستاره ای است که در ان ابزار موجود در مرکز ستاره ، می تواند تا 7 وسیله دیگرBluetooth را به طور همزمان فعال کرده ودر اختیار بگیرد.دستگاه های Bluetooth در هر زمان می توانند یکی از حالت های زیر را داشته باشند:
1-
دستگاه اصلی(master) :وسیله ای که اقدام به ایجاد ارتباط با سایر وسایل کرده است .
2-
دستگاه پیروی فعال (active slave) :وسیله ای که دستگاه اصلی در حال ارتباط با ان است.
3-
دستگاه پیروی غیر فعال (parked slave) :وسیله ای که در حال ارتباط نیست .ولی در صورت دعوت از ان،امادگی برقراری ارتباط با دستگاه اصلی را دارد.
4-
دستگاه اماده به خدمت (stand bye) :وسیله ای که در حالت کم مصرف قرار دارد.تمامی وسایل
Bluetooth
به طور خودکار در هر چرخه زمانی 1/28 ثانیه ای،به مدت 1/26 ثانیه در حالت اماده باش قرار دارند.
اگر به ارتباط با بیش از 7 وسیله نیاز باشد،وسیله اصلی به یک یا چند وسیله پیروی فعال اطلاع می دهد تا به حالت پیروی غیرفعال سوئیچ کرده
ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» گروه شبکه . ساعت 8:32 عصر روز پنج شنبه 89 فروردین 26


GPS

گرد آورنده:مژگان برآبادی

قسمت اول:
(
سیستم ردیاب ماهواره ای)GPS
ترجمه : مهندس محمد شهرتی فر
همه ماجرا از زمانی شروع شد که موشکهای اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی در کوبا لو رفت و چنان ولوله ای سراسر امریکا را فرا گرفت که ارتش ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفت تا سامانه ای را طراحی کند تا بوسیله آن مختصات و جزئیات نقطه به نقطه کره خاکی را در اختیار داشته باشد. لذا این سامانه به سفارش وزارت دفاع ایالات متحده با نام ( سیستم موقعیت یابی جهانی) یا همان (جی پی اس) معروف تولید و در مدار قرار گرفت.این سیستم در ابتدا فقط در انحصار ارتش بود اما در سال 1980 استفاده همگانی از آن آزاد و آغاز شد. خدمات این مجموعه در هر شرایط آب و هوایی و در هر نقطه از کره زمین در تمام ساعات شبانه روز در دسترس است. پدید آورندگان این سیستم هیچ حق اشتراکی برای کاربران در نظر نگرفته اند و استفاده از آن کاملا رایگان است.
در ذیل به برخی مشخصات جالب این سامانه اشاره می کنم:ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» گروه شبکه . ساعت 11:55 صبح روز پنج شنبه 89 فروردین 19


گرد آورنده:مژگان برآبادی

قسمت دوم:

هنگام ورود به شرکت سیستم هوشمند ورود و خروج شرکت، اطلاعات شما را کنترل و ساعت حضورتان را ثبت میکند. کارتابل الکترونیکی شما تمامی نامههای الکترونیکیتان را برای بررسی آماده میکند. نامههایی که به زبانهای دیگر نوشته شدهاند به زبان فارسی ترجمه میگردد. ممکن است شما روز پرکاری داشتهباشید، چند قرار ملاقات و جلسه تمامی ساعات کاری شما را پر کند. ولی شما برای شرکت در این جلسهها اصلاً محل کار خود را ترک نمیکنید. سیستم کنفرانس تصویری محل کار، حضور شما ار در تمامی جلسات ممکن خواهد ساخت. تمامی صورتجلسات نیز به صورت اتوماتیک و تصویری ضیط و نگهداری خواهد شد.
در زمان استراحت بین کار، نماینده هوشمند خرید شما، لباس مورد نظرتان را بر اساس سلیقه و خواستتان جستوجو میکند و پیشنهادهای مناسب را برای انتخاب به شما ارایه میکند. برای بررسی وضعیت درسی فرزندتان میتوانید ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» گروه وب و اینترنت . ساعت 6:10 عصر روز چهارشنبه 89 فروردین 11


   1   2      >