سفارش تبلیغ
صبا ویژن



فناوری اطلاعات - جامعه فنـّاوری اطّلاعات






بازدید کل:

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 11
 RSS 
درباره انجمن
فناوری اطلاعات - جامعه فنـّاوری اطّلاعات
مدیر وبلاگ : [86]
نویسندگان وبلاگ :
پست نگاره های شما[7]
گروه شبکه[5]
گروه فناوری اطلاعات[10]
گروه سیستم عامل[2]
گروه وب و اینترنت[20]
گروه ترفند[7]
گروه سخت افزار[1]

وبلاگ گروه فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور واحد شهرری که به همت دانشجویان رشته مهندسی فناوری اطلاعات راه اندازی شده است.
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
ویندوز
ترفند
عمومی
اخبار
اینترنت
فناوری اطلاعات


لینک دوستان
دفتر توسعه تجارت الکترونیکی
مرکز فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیک
باشگاه مهندسان ایران
انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران
سیستم جامع دانشگاهی گلستان
انجمن علمی نرم افزار پیام نور ری
انجمن حسابداری دانشگاه پیام نور ری
انجمن علمی حقوق پیام نور ری
انجمن کشاورزی دانشگاه پیام نور ری
انجمن فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور مرکز تهران
انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه تربیت معلم
فناوری اطلاعات پیام نور محمود آباد
انجمن علمی کامپیوتر شهریار

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
فناوری اطلاعات - جامعه فنـّاوری اطّلاعات

گرد آورنده:مژگان برآبادی

قسمت اول:

عصر یک روز تابستان است و شما در حال عزیمت از منزل به محل کارتان هستید. ولی خیابانهای شلوغ شهر، مسیر خانه تا محل کار را چند برابر کرده است با صرف یک ساعت برای انجام عملیات بانکی، دو ساعت معطل شدن در ترافیک و مقداری معطلی برای پرداخت قبضهای آب و برق روز، پر مشغلهای را پیش روی خواهید داشت. با یک محاسبه سرانگشتی خواهید دید که بخش عظیمی از اوقات روزانه خود را صرف کارهای تکراری، غیرضروری میکنید. با این اوصاف این سوال پیش میآید که آیا واقعا برای زندگی در یک شهر بزرگ حتماً باید بخش زیادی از وقت خود را صرف کارهای تکراری کنید؟ و بخش دیگری از آن را در صفوف اماکن عمومی و یا خیابانهای شهر تلف کنید؟ آیا نمیتوان در شهرهای بزرگ بدون دغدغه روزمره به راحتی زندگی کرد؟ بد نیست قبل از اینکه به سوالات پاسخ دهید سری به شهر الکترونیک بزنید، شهری که به ظاهر با شهرهای سنتی ما متفاوت است. صبح زمانی که از خواب برمیخیزید، گزارش کاملی را از وضعیت سیستمهای امنیتی، تسهیلات و وسایل منزلتان از منشی الکترونیکی منزلتان دریافت خواهید کرد. قبل از دوش گرفتن میتوانید از طریق اینترنت ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» گروه وب و اینترنت . ساعت 6:7 عصر روز چهارشنبه 89 فروردین 11


نویسنده: مسعود قاضی

همیشه دانستن اولین ها در هر موضوعی جذاب و جالب توجه است. بعلاوه این موضوع باعث اطلاع از چگونگی ایجاد، مشکلات و موانع و همچنین مسیرو سیر تکامل می شود.
$
نخستین بار در اویل قرن بیستم، یک بانک موفق شد به طور الکترونیکی به نقل و انتقال پول بپردازد. این اتفاق در سال 1918 میلادی رخ داد که بانک های فدرال رزرو آمریکا، پول مشتریان خود را تلگرافی منتقل کردند. با این همه دنیا هنوز فرصت و زمان بیشتری لازم داشت تا به بانکداری الکترونیکی نزدیک شود.
$ در اوایل دهمه 90 میلادی، بانکداری اینترنتی پا به دنیای بانکداری گذاشت. البته تا سال 1955، فقط 25 بانک به
ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» گروه فناوری اطلاعات . ساعت 8:45 صبح روز شنبه 88 بهمن 3


نویسنده: مسعود قاضی

همه ما امروز "بانکداری الکترونیک" ، " دولت الکترونیک "  و انواع و اقسام دیگر الکترونیکی ها را می شنویم. حتی همین جعفرآقای سر کوچه دیروز دنبال الکترونیکی کردن بغالی خودش بود. میخواست دیگه دنبال 25 تومنی و 50 تومن خورد نگرده یا اینکه مجبور باشه روزی N تا آدامسی که دندون ها رو قوی میکنه (از بس سفته!) رو به بهانه پول خرد نداشتن به مردم بده. خدا رو خوش نمیاد. تازه اگه بدونی چه مصیبتی داشت بابت 7500تومن پولی که تو دخلش بود! هی میگفت اگه شب برم ازم بزنند چیکار کنم؟؟! خلاصه مطلب خیلی دوست داشت یه جوری اونم به جمع الکترونیکی ها بیاد. این شد که اومد به من گفت و از من راهنمایی خواست.
منم  از خداخواسته که می خواستم یه جوری ثابت کنم رشته مهندسی فتاوی اطلاعات (IT) چیز بدرد بخوریه سریع سایت انجمن رو بهش دادم تا یه چیزهایی در مورد بانکداری الکترونیک یاد بگیره.

اگه شما هم راهنمایی یا کمکی از دستتون بر میاد حتما به ما بگید
Email: info@itsociety.info
منتظر مقاله های بعدی باشید . . .



ارائه شده توسط» گروه فناوری اطلاعات . ساعت 10:33 عصر روز سه شنبه 88 دی 8


نویسنده : امیر امامی

 

آخرین بررسی شرکت Goldman Sachs در زمینه میزان پرداخت پول و کسب درآمد در صنعت فناوری اطلاعات نشان می‌دهد که در سال 2010 درخواست بازارهای جهانی برای خرید سخت‌افزارهای جدید مانند سرورها و رایانه‌های شخصی افزایش خواهد یافت و نفوذ سیستم‌عامل ویندوز 7 بین کاربران بیش‌تر خواهد شد.

همکاران سیستم- شرکت Goldman پیش‌بینی کرده است که میزان پرداخت پول و کسب درآمد در صنعت فناوری اطلاعات طی سال جاری میلادی در مجموع 8 درصد کاهش می‌یابد و در ادامه، در سال 2010 میلادی 4 درصد بیش‌تر می‌شود.

این بررسی از 100 مدیر صنعت فناوری اطلاعات از فهرستFortune 1000 انجام گرفته است که مربوط به برترین شرکت‌های جهان می‌شود.

در این بررسی مشخص شد که در حوزه نرم‌افزار، پرداخت پول برای خرید نرم‌افزارهای مخصوص سرورها بیش‌تر به تولیدات شرکت‌های VMware و Red Hat مربوط می‌شود و در این میان، نرم‌افزارهای مجازی‌سازی مبتنی بر SaaS ساخت شرکت‌های VMware، Salseforce.com و Critix فروش بهتری نسبت به سال جاری خواهد داشت.نیمی از شرکت‌کنندگان در تحقیق اعلام کردند که قصد دارند در سال میلادی آینده سرورها، رایانه‌های شخصی و سیستم‌های ذخیره‌سازی اطلاعات خود را به‌روز کنند. در این میان گفته شده است که بیش‌تر سرمایه‌گذاری این مدیران مربوط به حوزه سخت‌افزاری می‌شود.مرکز Goldman در گزارش نهایی خود به نتایج تحقیقات اخیر شرکت IDC نیز اشاره کرده و گفته است که در سه ماهه سوم سال جاری میلادی میزان عرضه جهانی رایانه‌های شخصی نسبت به سه ماهه دوم امسال 17 درصد و نسبت به فصل سوم سال قبل دو درصد افزایش یافته است.

افزایش به‌روزرسانی رایانه‌های شخصی بیش‌تر به تمام شدن عمر مفید رایانه‌ها و خاتمه یافتن دوران سودمندی آنها مربوط می‌شود. در این میان، کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که ویندوز 7 نیز تاثیرات فراوانی بر بازار جهانی رایانه‌های شخصی گذاشته است.



ارائه شده توسط» گروه فناوری اطلاعات . ساعت 1:16 عصر روز شنبه 88 آذر 28


سرویس ویدیو درخواستی در قالب طرح خدمات ارتباطی پیشرفته معرفی شده است و از جمله سرویس‌های طرح خدمات ارزش افزوده تلفن ثابت است که بنا بر اعلام قابلیت‌های بسیاری دارد و به صورت آزمایشی در تهران فعال شده است.

سرویس ویدیو درخواستی در 20 نقطه آزمایشی در تهران در حال تست است و قرار است پس از نمایشگاه تلکام در سطح تهران راه‌اندازی ‌شود.

این سرویس در ابتدا در چهار استان فعال خواهد شد که قابلیت در اختیار قرار گرفتن تمام فیلم‌های تولید شده در کشور، آرشیو صدا و سیما، آرشیو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آرشیو دیگر سازمان‌های مختلف را برای متقاضیان فراهم می‌کند.

در این سرویس امکان پخش برنامه‌های زنده تلویزیونی وجود دارد. آموزش از راه دور، زیارت از راه دور و سیاحت از راه دور از جمله سرویس‌هایی است که از طریق سرویس ارتباطی پیشرفته می‌توان ارائه کرد.

داوود زارعیان - مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران - با تاکید بر اینکه سعی داریم با هماهنگی سازمان صدا و سیما محتوای کاملی را برروی این شبکه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی در دسترس قرار دادن محتوای مورد نیاز مردم است که از این طریق فراهم می‌شود.



ارائه شده توسط» پست نگاره های شما . ساعت 2:0 عصر روز دوشنبه 88 آذر 2


شرکت ایسر از ساخت نخستین لپ‌تاپ دنیا خبر داد که می‌تواند تصاویر را به صورت سه‌بعدی با استفاده از عینک مخصوص، پخش کند و کاربردهای فراوانی برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای داشته باشد.
 به گزارش راسخون به نقل از پی‌سی‌ورلد، شرکت Nvidia از ماه ژانویه تاکنون تمرکز فراوانی بر تولید سیستم‌های گرافیکی سه‌بعدی کرده است و بر این اساس، چندی پیش سری پردازنده‌های سه‌بعدی خود برای رایانه‌های رومیزی را با نام GeForce Vision 3D معرفی کرد. 
 اما هم‌اکنون شرکت ایسر از ساخت نخستین لپ‌تاپ دنیا خبر داده است که می‌تواند تصاویر را به صورت سه‌بعدی پخش کند و کاربردهای فراوانی برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای داشته باشد. 
 این لپ‌تاپ که Aspire 5738D نام دارد، با قیمت 799 دلار وارد بازار شده است و کاربر می‌تواند در نمایشگر 6/15 اینچی آن تصاویر فیلم‌های سه‌بعدی را با کیفیت عالی مشاهده کند. در این لپ‌تاپ از فناوری ویژه‌ای استفاده شده است که بر اساس آن LCD می‌تواند به صورت پیکسل به پیکسل تصاویر را سه‌بعدی کند که البته کاربر برای مشاهده سه‌بعدی این تصاویر نیازمند استفاده از عینک‌های مخصوص است. 
 این لپ‌تاپ همراه با نرم‌افزار ویژه‌ای موسوم به TriDef 3D Experience عرضه شده است که امکان اجرای سه‌بعدی بازی‌های رایانه‌ای، فیلم‌ها و عکس‌ها را بر اساس پردازنده گرافیکی GeForce Vision فراهم می‌کند.



ارائه شده توسط» . ساعت 10:16 صبح روز یکشنبه 88 آبان 24


کاغذهای الکترونیکی

نویسنده : یاسین نباتی

اولین بار Nick Sheridon در سال 1970 صفحات الکترونیکی یا e-paper را ابداع کرد و آن را Gyricon نام نهاد. از آن زمان تاکنون طراحی، ساخت، عرضه و استقبال از این نمایشگرهای الکترونیکی روز به روز افزایش یافته است. امروزه اخبار و اطلاعات زیادی در رابطه با این تکنولوژی که انقلابی در حوزه‌های متفاوت و گوناگون به وجود آورده است، یافت می‌شود. این صفحات جدید نه تنها برای افراد، بلکه برای محیط زیست نیز بسیار پرفایده و سودمنداند. کارشناسان معتقدند به دلیل مزایای بسیار بالای این وسیله کوچک، در آینده شاهد تحولات گسترده‌ای در زمینه‌های گوناگون خواهیم بود.  ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» پست نگاره های شما . ساعت 12:53 عصر روز یکشنبه 88 آبان 17


<      1   2