سفارش تبلیغ
صبا ویژن



ویندوز همچنان از Linux برتر است - جامعه فنـّاوری اطّلاعات






بازدید کل:

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 4
 RSS 
درباره انجمن
ویندوز همچنان از Linux برتر است - جامعه فنـّاوری اطّلاعات
مدیر وبلاگ : [86]
نویسندگان وبلاگ :
پست نگاره های شما[7]
گروه شبکه[5]
گروه فناوری اطلاعات[10]
گروه سیستم عامل[2]
گروه وب و اینترنت[20]
گروه ترفند[7]
گروه سخت افزار[1]

وبلاگ گروه فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور واحد شهرری که به همت دانشجویان رشته مهندسی فناوری اطلاعات راه اندازی شده است.
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
ویندوز
ترفند
عمومی
اخبار
اینترنت
فناوری اطلاعات


لینک دوستان
دفتر توسعه تجارت الکترونیکی
مرکز فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیک
باشگاه مهندسان ایران
انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران
سیستم جامع دانشگاهی گلستان
انجمن علمی نرم افزار پیام نور ری
انجمن حسابداری دانشگاه پیام نور ری
انجمن علمی حقوق پیام نور ری
انجمن کشاورزی دانشگاه پیام نور ری
انجمن فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور مرکز تهران
انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه تربیت معلم
فناوری اطلاعات پیام نور محمود آباد
انجمن علمی کامپیوتر شهریار

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
ویندوز همچنان از Linux برتر است - جامعه فنـّاوری اطّلاعات

 ویندوز همچنان از Linux برتر است

گروه تحقیق و بررسی The Yankee Group نتایج بررسی خود درباره سرورهای جهانی در سال 2006 را منتشر کرد. این گزارش تعدادی از سیستم‌های عامل سرور را از جهات گوناگون با هم مقایسه کرده است. گزارش نشان داد که ServerWindows و Linux بسرعت در حال رشدند ولی هنوز نتوانسته‌اند با سیستم های قوی و نیرومند Unix رقابت کنند. بررسی نشان داده است که اعتبار Windows Server 2003 بسیار بالا ست و فقط سیستم عامل‌هایی یکه بر مبنای Unix عمل می‌کنند از آن پیشی گرفته‌اند. دو نمونه از این سیستم‌ها، HP-UX ساخت Hewlett-Packard و 10Sun Solaries ساخت سان میکروسیستم، هستند. Windows Server 2003 تقریبا سالانه 20 درصد بیش از سیستم‌های Linux مورد استفاده قرار می‌گیرد. گروه تحقیق و بررسی Yankee Group دریافت که سرورهای Linux ، Unix و ویندوز بطور متوسط در هر سال با سه تا پنج ناکامی روبه‌رو می‌شود که این ناکامی‌ها در هر سال باعث 10 تا 5/19 ساعت خاموشی هر سرور می‌شود . مدت زمان بالا آمدن سیستم‌های Linux نه به خاطر ناکامی‌های نرم‌افزار که به خاطر خوب ثبت نشدن و شناخته نشدن آنها طولانی‌تر بود. «لورا دیدو» که محقق گروه Yankee Group است، می‌گوید: «یکی از دلایل افزایش زمان عملکرد سرور به اعتبار و قابل اطمینان بودن سرور بستگی ندارد. بین زمان بالا آمدن سرور Red Hat Linux ، Windows و Unix تفاوت هست اما این تفاوت اساسا به دلیل عیوب هسته Linux نیست بلکه بیشتر بخاطر ناآشنایی مسوولان شبکه با Linux است. در کل، این محقق می‌گوید که همه محیط‌های سیستم عامل در سال‌های اخیر اعتبار قابل‌توجهی داشته‌اند و هم از نظر نرم‌افزاری و هم از نظر سخت‌افزاری مورد توجه بوده‌اند. پیشرفت‌های شرکت‌های سخت‌افزاری Dell، HP و دیگران زمینه فعالیت بهتر سرورهای سیستم عامل را فراهم کرده است. این پیشرفت‌های سخت‌افزاری به نوبه خود به بهبود وضعیت نرم‌افزارها هم کمک می‌کند. «لورا دیدو» می‌گوید که از زمان انتشار ویندوز 2000 در سال 1999 با هر انتشار سرور، اعتبار سرورهای مایکروسافت 20 تا 30 درصد افزایش داشته است. سروری که ضعیف‌ترین عملکرد را از خود نشان داد،Debian GNU / Linux بود و در مقابل Suse Linux از Novell قویترین عملکرد را داشت.

این سیستم حتی از بعضی سیستم‌های قوی Unix نیز جلوتر رفت. اما به نظر لورا دیدو آنقدر مورد استفاده قرار نگرفت که از نظر آماری بتوان روی آن حساب کرد. دلیل دیگر ضعیف‌تر بودن Linux این است که 50 درصد از فروشگاه‌هایی که در این بررسی شرکت کرده بودند، سعی داشتند به نحوی محیط Linux خود را تغییر دهند و آن را با نیازهای خود هماهنگ کنند. اعمال تغییر در هسته اصلی احتمال بروز شکست و ناکامی را افزایش می‌دهد. این پژوهشگر می‌گوید که تنها سیستمی که می‌تواند به خوبی با کامپیوتر مادر کار کند و با آن هماهنگ شود، سیستم‌های Unix ساخت Hewlett-Packard، سان میکروسیستم و IBM است. ولی این گفته نیز جای بحث دارد.

 

 



ارائه شده توسط» . ساعت 1:25 عصر روز شنبه 88 شهریور 28