سفارش تبلیغ
صبا ویژن



اخبار - جامعه فنـّاوری اطّلاعات






بازدید کل:

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 11
 RSS 
درباره انجمن
اخبار - جامعه فنـّاوری اطّلاعات
مدیر وبلاگ : [86]
نویسندگان وبلاگ :
پست نگاره های شما[7]
گروه شبکه[5]
گروه فناوری اطلاعات[10]
گروه سیستم عامل[2]
گروه وب و اینترنت[20]
گروه ترفند[7]
گروه سخت افزار[1]

وبلاگ گروه فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور واحد شهرری که به همت دانشجویان رشته مهندسی فناوری اطلاعات راه اندازی شده است.
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
ویندوز
ترفند
عمومی
اخبار
اینترنت
فناوری اطلاعات


لینک دوستان
دفتر توسعه تجارت الکترونیکی
مرکز فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیک
باشگاه مهندسان ایران
انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران
سیستم جامع دانشگاهی گلستان
انجمن علمی نرم افزار پیام نور ری
انجمن حسابداری دانشگاه پیام نور ری
انجمن علمی حقوق پیام نور ری
انجمن کشاورزی دانشگاه پیام نور ری
انجمن فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور مرکز تهران
انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه تربیت معلم
فناوری اطلاعات پیام نور محمود آباد
انجمن علمی کامپیوتر شهریار

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
اخبار - جامعه فنـّاوری اطّلاعات

جشن روز آزادی نرم‌افزار

جشن روز آزادی نرم افزار، 25 شهریور توسط انجمن صنفی نرم افزار های آزاد/متن باز در تهزان برگزار شد. این جشن از ساعت 17 تا زمان اذان همراه با مراسم پذیرایی افطار پایان پذیرفت. گفتنی است که جشن روز آزادی نرم افزار، همزمان با سایر کشورها در تهران نیز برگزار میشود.

این جشن با همت فرهنگسرای فناوری اطلاعات شهرداری تهران، مرکز تحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف و ا نجمن صنفی کاربران نرم افزارهای آزاد/ متن باز در سالنهای فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار شد.

در کنار این جشن، جشن نصب لینوکس نیز برگزار شد که علاقه مندان با آوردن لپ تاپ های خود، لینوکس را توسط کارشناسان بر روی آن نصب کنند.

هدف اصلی این جشن، آموزش مزایای استفاده از نرم افزارهای آزاد/متن باز با کیفیت در تعلیم و تربین، سازمان ها ، منزل و مشاغل و کسب و کار و به طور خلاصه در همه جا است.

خدمات بانکداری موبایلی محبوب 45 درصد کاربران می شود

تحقیقاتی که به تازگی انجام شده پیش بینی می کند که 45 درصد کاربران موبایل در جهان تا پنج سال آینده از خدمات بانکداری همراه بهره می برند. یکی از سرویس هایی که هم اکنون کاربران تلفن همراه در سراسر دنیا می توانند از آن بهره ببرند بانکداری موبایلی است که هر روز کاربرد آن در بازار افزایش می یابد. بر اساس مطالعات موسسه javelin strategy & research، کاربردهای بانکداری موبایلی نسبت به مدیریت عملکردهای مالی که کاربران امروز انجام می دهند تغییر خواهد کرد و حدود نیمی از دارندگان دستگاه های تلفن همراه در سراسر دنیا تا سال 2014 از این سرویس بهره خواهند برد.. این مطالعات همچنین نشان داده که 99 میلیون نفر از میان سالان آمریکایی از بانکداری موبایلی تا 5 سال آینده بهره خواهند برد. مارک شووانوزر، تحلیلگر سرویس مالی این موسسه می گوید: بانکداری همراه به سرعت در حال تبدیل شدن به یک کاربرد اصلی است و همانطور که آیپاد صنعت موسیقی را تغییر داد، کاربران آیفون هم در حال تغییر صنعت بانکداری برای تبدیل شدن به روشی برای بررسی و مدیریت عملکردهای مالی از طریق دستگاه های تلفن همراه هستند.

     

فعالیت ویروس نویسان در 11 سپتامبر
بدافزارنویسان به مناسبت سالگرد حملات 11 سپتامبر و با سوءاستفاده از این رویداد، بدافزارها و ویروس های متعددی را طراحی کرده و در فضای مجازی منتشر کردند. این افراد با طراحی هزاران صفحه وب حاوی کدهای مخرب اینترنتی که در ظاهر حاوی اطلاعاتی در مورد واقعه 11 سپتامبر است، تلاش کردند کاربران را به روش های مختلف به بازدید از این صفحات ترغیب کرده و از این طریق رایانه های آنها را آلوده کنند. برخی از آنها هم صفحات وبی را طراحی کردند که در آنها ادعا شده بود رایانه کاربر آلوده به ویروس است و برای پاکسازی آن ضروری است کاربر نرم افزار پیشنهاد شده را خریداری کند. بررسی ها حاکی از این است که این نرم افزارها حاوی ویروس ها و بدافزارهای مخرب هستند.

 سریع ترین راه رسیدگی به جرائم اینترنتی: ارسال ایمیل به shora@isp.ir
عضو اصلی مجتمع شماره 34 رسیدگی به جرایم رایانه یی و اینترنتی دادگستری کل استان تهران گفت: بهترین و سریع ترین راه برای رسیدگی به جرایم اینترنتی از طریق ارسال ایمیل به آدرس shora@isp.ir است. باقر افخمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شاکیان می توانند موارد و مدارک شکایت خود را به صورت فایل ضمیمه شده برای ما ایمیل کنند و یا به صورت حضوری و در ساعات اداری به مجتمع مراجعه کنند. وی با تاکید بر اینکه تنها مرکز رسیدگی به جرایم رایانه یی در کل ایران به صورت حضوری همین مرکز است گفت: البته این پیش بینی صورت گرفته که درصورت تقاضای زیاد در استان ها و شهرهای دیگر در مراکز استان شعبی در این رابطه ایجاد شود. افخمی تصریح کرد: از نظر حقوقی و قانونی اگر کسی به عنوان خواهان یا شاکی ادعایی را مطرح کند باید طبق قانون در محل "مشتکی عنه" مراجعه کند زیرا طبق قانون رسیدگی به یک لایحه یا طرح دعوی باید در محل حوزه دعوا باشد اما به طور استثنا به خاطر نوع کار و تخصصی بودن این مجموعه، فعلا این مجتمع به صورت متمرکز فعالیت می کند. وی درباره مدت زمان مورد نیاز برای رسیدگی به شکایات یادآور شد: زمان رسیدگی بسته به نوع شکایت ها متفاوت است و باید بررسی شود که آیا مورد شکایت به کار کارشناسی، استعلام یا مراجعه نیاز دارد یا خیر اما روال عادی به این صورت است که با توجه به دستورالعمل سابق قوه قضاییه اساس کار شورای حل اختلاف تسریع در امور دادرسی و جلوگیری از اطاله دادرسی است. افخمی در پایان یادآور شد: آدرس مجتمع شماره 34 رسیدگی به جرایم رایانه یی و اینترنتی دادگستری کل استان تهران خیابان سیدخندان، خیابان ارسباران است.



ارائه شده توسط» . ساعت 4:57 عصر روز پنج شنبه 88 شهریور 26


<      1   2