سفارش تبلیغ
صبا ویژن



ویندوز - جامعه فنـّاوری اطّلاعات






بازدید کل:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
 RSS 
درباره انجمن
ویندوز - جامعه فنـّاوری اطّلاعات
مدیر وبلاگ : [86]
نویسندگان وبلاگ :
پست نگاره های شما[7]
گروه شبکه[5]
گروه فناوری اطلاعات[10]
گروه سیستم عامل[2]
گروه وب و اینترنت[20]
گروه ترفند[7]
گروه سخت افزار[1]

وبلاگ گروه فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور واحد شهرری که به همت دانشجویان رشته مهندسی فناوری اطلاعات راه اندازی شده است.
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
ویندوز
ترفند
عمومی
اخبار
اینترنت
فناوری اطلاعات


لینک دوستان
دفتر توسعه تجارت الکترونیکی
مرکز فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیک
باشگاه مهندسان ایران
انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران
سیستم جامع دانشگاهی گلستان
انجمن علمی نرم افزار پیام نور ری
انجمن حسابداری دانشگاه پیام نور ری
انجمن علمی حقوق پیام نور ری
انجمن کشاورزی دانشگاه پیام نور ری
انجمن فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور مرکز تهران
انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه تربیت معلم
فناوری اطلاعات پیام نور محمود آباد
انجمن علمی کامپیوتر شهریار

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
ویندوز - جامعه فنـّاوری اطّلاعات

نویسنده :

 محسن صادقی

 

مشخصات:
هسته آن بر روی لینوکس می‌یاشد و تمامی فایل‌ها همزمان هم برروی سیستم عامل شخصی شما و هم بر روی مرکز اطلاعات این شرکت ذخیره می‌شود. رابط کاربری و یا همان Interface  آن طراحی شده بر حسب قوانین وب است یعنی از HTML 5 که قابلیت پخش فایل‌های ویدویی را دارد بدون نیاز به هیچ افزونه‌ای را دارد.

کاربرد این سیستم بیشتر برای ...

متن کامل در ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» گروه سیستم عامل . ساعت 7:0 عصر روز چهارشنبه 88 آذر 4


?? قابلیت کلیدی و منحصر بفرد ویندوز7

این روزها بسیاری از کاربران در تب و تاب تهیه و نصب ویندوز ? هستند. تعریف‏ها و نقدهای مختلفی که از ویندوز ? شده باعث شده است که بسیاری از کاربران که تجربه خوبی از ویندوز ویستا نداشته‏اند به این ویندوز جدید تمایل پیدا کنند. علاوه بر آن آمار کاربرانی که پس از استفاده از این ویندوز از آن اعلام رضایت کردند بالا بوده و این موضوع نوید روزهای خوشی را برای مایکروسافت به ارمغان آورده است. اماادامه مطلب...


ارائه شده توسط» . ساعت 6:54 عصر روز پنج شنبه 88 آبان 7


مقایسه ویندوز و لینوکس

             

: قسمت دوم

هزینه:
برای یک desktop و یا کاربرد خانگی، می توان گفت لینوکس خیلی ارزان و یا رایگان است در حالی است که ویندوز گران است. در کاربرد سرور نیز لینوکس در مقایسه با ویندوز بسیار ارزان است. مایکروسافت اجازه می دهد، یک کپی از ویندوز تنها برای یک رایانه استفاده شود. برای اولین بار در ویندوز XP، آنها با استفاده از نرم افزاری به اعمال این قانون(در ابتدا فعال سازی تولید ویندوز و سپس ویندوز Genuine) می پردازند.
ادامه مطلب...

ارائه شده توسط» . ساعت 11:57 صبح روز جمعه 88 مهر 24


 
شرکت مایکروسافت

شرکت سازنده ویندوز MICROSOFT ابزاری به نام System Restore را در ویندوز قرار داده است که از جمله کارکرد های آن بازیابی و جلوگیری از هنگ شدن ویندوز در مواقع حساس و اضطراری است.ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» . ساعت 11:47 صبح روز دوشنبه 88 مهر 13


 ویندوز همچنان از Linux برتر است

گروه تحقیق و بررسی The Yankee Group نتایج بررسی خود درباره سرورهای جهانی در سال 2006 را منتشر کرد. این گزارش تعدادی از سیستم‌های عامل سرور را از جهات گوناگون با هم مقایسه کرده است. گزارش نشان داد که ServerWindows و Linux بسرعت در حال رشدند ولی هنوز نتوانسته‌اند با سیستم های قوی و نیرومند Unix رقابت کنند. ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» . ساعت 1:25 عصر روز شنبه 88 شهریور 28


سایت اختصاصی Windows 7 راه‌اندازی شد


 شرکت مایکروسافت سایت اینترنتی جدیدی را راه‌اندازی کرد تا از طریق آن بتواند علاقه توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و متخصصان IT را به سیستم‌عامل Windows 7 بیشتر کند.


این سایت اینترنتی به آدرس TalkingAboutWindows.com شامل چندین فایل ویدیویی، مطالب وبلاگی و پرسش و پاسخ توسط مهندسانی می‌شود که در توسعه سیستم‌عامل Windows 7 سهیم بوده‌اند.

"براندون لی‌بلانک"(Brandon LeBlanc) یکی از وبلاگ‌نویسان ویندوز که در شرکت مایکروسافت مشغول به کار است، در این خصوص نوشت: «زمانی که متخصصان ما در حال مذاکره پیرامون تصمیمات جدید برای قابلیت‌های Windows 7 هستند، متخصصان فناوری می‌توانند به صدای آن‌ها گوش دهند».


لی‌بلانک در ادامه این مطلب توضیح داد: «علاوه بر این، در سایت Talking About Windows می‌توان فایل‌های تصویری مهمی را از افرادی که در حال تکمیل این سیستم‌عامل هستند، دریافت کرد».


این سایت اینترنتی فایل‌های ویدیویی را منتشر کرد که در آن برنامه‌نویسان و مهندسان ارشد مایکروسافت حضور داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به "مارک راشینویچ"(Mark Russinovich) از کارمندان فنی مایکروسافت، "جان دیوان"(Jon Devaan) مدیر تولید هسته مرکزی سیستم‌عامل ویندوز و "شریف فرج"(Sharif Farag) مدیر برنامه‌نویسی مایکروسافت اشاره کرد.


ویندوز 7 تا 13 ماه رایگان عرضه می شود
 علاقه مندان به اولین نسخه ویندوز 7 که از پنج می عرضه شد به مدت 13 ماه می توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

اولین نسخه جانشین ویندوز ویستا RC نام دارد که از 5 می به مدت 13 ماه رایگان استفاده می شود. مایکروسافت پس از 13 ماه در ژوئن 2010 عملکرد این نسخه را متوقف می کند. نسخه RC ویندوز 7 به روز نخواهد شد و تاریخ عملکرد آن بلافاصله پس از 13 ماه منقضی می شود.


براساس گزارش VNUnet، نسخه اصلی ویندوز 7 از اکتبر 2009 در دسترس قرار خواهد گرفت. نسخه RC شامل تمام عملکردهایی است که در نسخه نهایی وجود دارند. مایکروسافت پیش از این، نسخه بتای ویندوز 7 را با گروه محدودی از آزمایش کنندگان تست کرده بود.


به گفته جان کارن، مدیر گروه مشتریان ویندوز، ویندوز 7 از نگاه منفی که کاربران نسبت به ویندوز ویستا داشته اند بسیار دور است به طوری که کاربران مایکروسافت با اشتیاق در انتظار استفاده از نسخه نهایی ویندوز 7 هستند.

 پشتیبانی ویندوز 7 از 192 گیگا بایت رم
ویندوز 7 ( Ultimate, Enterprise and Professional SKUs ) تا 192 گیگا بایت حافظه رم در سیستم های 64 بیتی را قادر به پشتیبانی است .

ویندوز 7 64x با پشتیبانی از 192 گیگا بایت رم توانست بعد از ویستا به بیشترین ظرفیت استفاده از رم برسد. این در حالی است که در سیستم های ارزان و نوت بوک ها می توان با حداقل 1 گیگا بایت رم نیز سیستم را به کار انداخت. البته این مقدار رم برای ویندوز 7 ، 64 بیتی در نظر گرفته شده و ویندوز 7 ، 32 بیتی با محدودیت 4 گیگ رم قابل راه اندازی خواهد بود این درحالی است که حتی اگر این 4 گیگا بایت رم نیز نصب شود باز ویندوز نمی تواند همه ی ان را ادرس دهی کند.
تمام نسخه های ویندوز 7 وصله های امنیتی را دریافت می کنند حتی قفل شکسته ها 
 این یک خبر خوب برای بسیاری از کاربران ایرانی ویندوز و تمام کسانی است که از نسخه های قفل شکسته ویندوز استفاده می کنند. مایکروسافت اعلام کرده Update های امنیتی ویندوز 7 به دست تمام کاربران می رسد. بدون توجه به اصل یا کرک بودن ویندوز. این تصمیم در پی این موضوع گرفته شده که مایکروسافت مشاهده کرده بیشتر کرم ها و نرم افزارهای مخرب از طریق کامپیوترهایی پخش می شوند که دارای ویندوز کرک شده هستند. ویندوز های کرک شده به روز رسانی های جدید امنیتی را دریافت نمی کنند و به همین دلیل بیشتر از بقیه کامپیوتر ها در معرض نرم افزارهای مخرب هستند.

نتیجه این شده که مایکروسافت حاضر شده وصله های جدید را به تمام کاربران بدهد. شما حتی سرویس پک های جدید را هم دریافت خواهید کرد.

البته نسخه های کرک شده در دریافت به روز رسانی های غیر امنیتی محدودیت خواهند داشت. اما نکته بسیار مثبت تصمیم جدید مایکروسافت این است که کاربران ویندوز جدید حداقل از نظر دریافت وصله های امنیتی و سرویس پک های جدید خیالشان راحت خواهد بود.


 



ارائه شده توسط» . ساعت 12:57 عصر روز شنبه 88 شهریور 14