سفارش تبلیغ
صبا ویژن



عمومی - جامعه فنـّاوری اطّلاعات






بازدید کل:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 6
 RSS 
درباره انجمن
عمومی - جامعه فنـّاوری اطّلاعات
مدیر وبلاگ : [86]
نویسندگان وبلاگ :
پست نگاره های شما[7]
گروه شبکه[5]
گروه فناوری اطلاعات[10]
گروه سیستم عامل[2]
گروه وب و اینترنت[20]
گروه ترفند[7]
گروه سخت افزار[1]

وبلاگ گروه فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور واحد شهرری که به همت دانشجویان رشته مهندسی فناوری اطلاعات راه اندازی شده است.
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
ویندوز
ترفند
عمومی
اخبار
اینترنت
فناوری اطلاعات


لینک دوستان
دفتر توسعه تجارت الکترونیکی
مرکز فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیک
باشگاه مهندسان ایران
انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران
سیستم جامع دانشگاهی گلستان
انجمن علمی نرم افزار پیام نور ری
انجمن حسابداری دانشگاه پیام نور ری
انجمن علمی حقوق پیام نور ری
انجمن کشاورزی دانشگاه پیام نور ری
انجمن فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور مرکز تهران
انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه تربیت معلم
فناوری اطلاعات پیام نور محمود آباد
انجمن علمی کامپیوتر شهریار

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
عمومی - جامعه فنـّاوری اطّلاعات

کمتر شرکت تولیدکننده تجهیزات IT در دنیا یافت می‌شود که مانند اپل به هر حوزه‌ای که وارد می‌شود، موفق باشد. این شرکت امروزه به عنوان یکی از موفق‌ترین و سودده‌ترین شرکت‌های دره سیلیکون، آن هم در اوج بحران اقتصادی، شناخته می‌شود. پر واضح است که این موفقیت یک شبه پدیدار نشده و مراحل زیادی برای نیل به آن طی شده است. در ادامه به تفکیک به بررسی چندین عامل موفقیت شرکت اپل در بازارهای جهانی می‌پردازیم.
خلاقیت
به جرات می‌توان به اپل لقب یکی از خلاق‌ترین شرکت‌های دنیا را داد. خلاقیت این شرکت به حدی است که بیشتر محصولات آن توانسته‌اند خود خط‌مشی سایر شرکت‌ها در تولید محصولات مشابه باشند. به عنوان نمونه به انقلاب iPod و یا iPhone توجه کنید. حتی لپ‌تاپ نازک Macbook Air هم توانسته با خلاقیت بی‌نظیر به کار رفته در طراحی آن، بسیاری از شرکت‌ها را به تقلید از خود وا دارد.
جهت‌دهی به بازار
پر بی راه نیست که بگوییم امروزه در برخی حوزه‌ها، محصولات اپل است 
ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» پست نگاره های شما . ساعت 10:43 صبح روز دوشنبه 88 بهمن 26


نویسنده: امیر یوسفی

در درجه اول به رایانه ای نیاز دارید که روی ان win xp نسب باشد و به اینترنت یا شبکه متصل باشد .

وارد control panel ویندوز شوید و روی گزینه system دو بار کلیک کنید تا باز شود در پنجره باز شده روی تب remote کلیک کنید ودربخش جدیدگزینهallow user to connect remotely to this computer را انتخاب کنید. در همین بخش روی گزینه select remote users کلیک کنیدوسپس با کلیک روی گزینه add می توانیداعضایی که اجازه دارند به این رایانه از راه دور متصل شوند را تعیین کنید . حال باید یکبار روی ایکون های رایانه ای که درکنارساعت رایانه شما روی نواروظیفه ویندوز قرار دارد,راست کلیک کنید و روی گزینه status کلیک نمایید و با انتخاب تب details نشانی ip که کنار عنوان client ip address نوشته شده را یادداشت کنید. روش برقراری ارتباط از راه دور با سیستم فوق بدین شرح است : ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» گروه شبکه . ساعت 1:5 عصر روز سه شنبه 88 بهمن 20


نویسنده: مسعود قاضی

LED مخفف واژه Diode Light Emitted و به معنای دیود ساطع کننده نوراست.

دیودهای ساطع‌کننده نور در واقع جزو خانواده‌ دیودها هستند که دیودها نیز زیر گروه نیمه هادی‌ها به شمار می‌آیند.
خاصیتی که LED ها را از سایر نیمه‌‌هادی‌ها متمایز می‌کند این است که با گذر جریان از آنها مقداری انرژی به صورت نور از آنها ساطع می‌شود.

LED ها تا اواخر دهه گذشته فقط می‌توانستند سه نور آبی، سبز و قرمز تولید کنند که این موضوع باعث کاربرد محدود آنها بود، اما این اواخر LEDهایی با رنگ آبی وارد بازار شده‌اند که می‌توانند نور سفید با هاله‌ای از رنگ آبی تولید کنند.
به همین دلیل درآینده نزدیک می‌توان شاهد استفاده از این تکنولوژی در تولید تلویزیون و مانیتور بود.
 ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» پست نگاره های شما . ساعت 9:6 عصر روز شنبه 88 آذر 21


امروزه استفاده از نرم افزارهای مختلف برای رفع نیازهای گوناگون کاربران کاربران به یک امر غیر قابل انکار تبدیل شده است. بسیاری از کاربران بر انجام امور روزمره خود نیز از نرم افزارهای مختلف بهره می برند. امروزه می توان نرم افزارهایی را نیز مشاهده نمود که علاوه بر رفع نیازهای کاربران در زمینه های آموزشی نیز برای آنان مفید می باشند. یکی از این نرم افزارها که امروزه در میان بسیاری از کاربران استفاده می شود ، نرم افزارهای مترجم زبان و یا همان دیکشنری ها می باشند. گستردگی مطالب و اطلاعات در اینترنت که به هر زبانی در این دنیای مجازی یافت می شود باعث شده تا کاربران برای درک مفهمومی بسیاری از مطالب از نرم افزارهای مترجم استفاده کنند. البته برنامه های مترجم زبان دارای کاربرد های مختلفی می باشند و بسیاری از افراد از این نرم افزارها به چشم برنامه های کمک آموزشی در امر یادگیری زبان نگاه می کنند.
AuthorSoft Cute Translator نام نرم افزار ترجمه زبانی بسیار قدرتمند برای ترجمه متون و سندهای متنی در میان 12 زبان رایج اروپاییست .
از ویژگی های این نرم افزار می توان به :
- پشتیبانی از 12 زبان مختلف از جمله  انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی ، ایتالیایی ، اسپانیایی ، پرتغالی ، هلندی ، یونانی ، روسی ، ژاپنی ، کره ای و چینی
- توانایی خواندن متن به زبان ها و لهجه های انگلیسی آمریکایی ، انگلیسی بریتانیایی ، فرانسوی ، آلمانی ، ایتالیایی ، اسپانیایی ، ، پرتغالی ( برزیلی ) ، هلندی ، ژاپنی و ... توسط موتور تبدیل متن به گفتار
- پشتیبانی از فایلهای متنی ایمیل، ورد، و ...

- پشتیبانی از فایل های PPT مختص نرم افزار MS PowerPoint
- پشتیبانی از فایل های HTML
- قابلیت ترجمه ایمیل ها و چت ها
و ... .

دانلود با حجم 0.68 مگابایت



ارائه شده توسط» . ساعت 10:18 صبح روز یکشنبه 88 آبان 24


مقایسه ویندوز و لینوکس

تفاوت ویندوز XPبا لینوکس در این مقاله به بررسی و مقایسه انواع، واسطه گرافیکی کاربر، واسطه متنی، هزینه، دستیابی به سیستم عامل، اجرای برنامه از طریق سی دی، نرم افزار کاربردی، کسب نرم افزار کاربردی، نصب نرم افزار کاربردی، ویروس ها و جاسوس ها، کاربرها و رمز عبور، خطای برنامه ای، محدودیت های نرم افزاری، ابزارهای سخت افزاری پشتیبانی شده، سخت افزاری که OS بر روی آن عمل می کند، دسته بندی، کابران متعدد، شبکه بندی، تقسیم بندی دیسک سخت، فایل های ذخیره شده روی دیسک سخت، سیستم فایل ها، درجه بندی فایل ها، فایل های مخفی، case، مودم، تهیه فایل آغازگر، برنامه راه انداز چاپگر، کمک، داده های کاربر، خاموش کردن، در دو قسمت   پرداخته می شود. ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» . ساعت 9:48 صبح روز چهارشنبه 88 مهر 15


سومین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال  آغاز به کار کرد

   این نمایشگاه که تا 18 مهر ماه ادامه خواهد داشت، به نمایش توانمندی های عرضه رسانه های دیجیتال کشور می پردازد.
 سومین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال از  چهارشنبه هشتم مهر ماه 88 در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده است.
این نمایشگاه که تا 18 مهر ماه ادامه خواهد داشت، به نمایش توانمندی های عرضه رسانه های دیجیتال کشور می پردازد.
این نمایشگاه دارای شش بخش اصلی نرم افزارهای رسانه ای، نرم افزارهای تلفن همراه، بازی ها و سرگرمی های دیجیتال، پایگاه های اینترنتی و وبلاگ ها، هنرهای دیجیتال، و فناوری و نوآوری در رسانه های دیجیتال می شود.
این نمایشگاه همچنین دارای هشت بخش جانبی است که خانواده و رسانه های دیجیتال، نشست ها و کارگاه های آموزشی، مسابقات، رسانه دیجیتال در آیینه هنر، موسسات ارائه دهنده خدمات رسانه های دیجیتال، استان ها، شهر دیجیتال، حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف و بین الملل عناوین آن را تشکیل می دهند.
در نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال، بخش نرم افزارهای تلفن همراه راه اندازی شده که محیطی مساعد برای بروز و ظهور ایده های نو و آثار تولید شده در این حوزه فراهم و سعی شده از ابتکارات و اندیشه های نو که تازگی آنها منجر به تولید آثاری برتر و بهره گیری بهتر از امکانات تلفن همراه شده است، حمایت شود.
امسال یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عموم مردم اختصاص خواهد یافت در حالی که سال‌های پیش به دانشجویان، دانش‌آموزان، اساتید حوزه و دانشگاه اعطا می‌شد.



ارائه شده توسط» . ساعت 11:14 عصر روز سه شنبه 88 مهر 14


طراحی وب سایت به کمک نرم افزار

 طراحی وب سایت به کمک نرم افزار تنوع طراحی در این نوع وب سایت ها بسیار بالا است و می توان از ویژگی های مختلف در وب سایت های این چنینی استفاده کرد. طراحی و ساخت وب سایت های فلش امروزه یکی از پراستفاده ترین روش های طراحی وب به حساب می آید. بسیاری از وب سایت هایی که به صورت گرافیکی تمرکز بیشتری روی آنها می شود معمولا با استفاده از روش های تصویری فلش ادامه مطلب...

ارائه شده توسط» . ساعت 4:23 عصر روز یکشنبه 88 مهر 12


   1   2      >