سفارش تبلیغ
صبا ویژن



اینترنت - جامعه فنـّاوری اطّلاعات






بازدید کل:

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 2
 RSS 
درباره انجمن
اینترنت - جامعه فنـّاوری اطّلاعات
مدیر وبلاگ : [86]
نویسندگان وبلاگ :
پست نگاره های شما[7]
گروه شبکه[5]
گروه فناوری اطلاعات[10]
گروه سیستم عامل[2]
گروه وب و اینترنت[20]
گروه ترفند[7]
گروه سخت افزار[1]

وبلاگ گروه فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور واحد شهرری که به همت دانشجویان رشته مهندسی فناوری اطلاعات راه اندازی شده است.
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
ویندوز
ترفند
عمومی
اخبار
اینترنت
فناوری اطلاعات


لینک دوستان
دفتر توسعه تجارت الکترونیکی
مرکز فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیک
باشگاه مهندسان ایران
انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران
سیستم جامع دانشگاهی گلستان
انجمن علمی نرم افزار پیام نور ری
انجمن حسابداری دانشگاه پیام نور ری
انجمن علمی حقوق پیام نور ری
انجمن کشاورزی دانشگاه پیام نور ری
انجمن فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور مرکز تهران
انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه تربیت معلم
فناوری اطلاعات پیام نور محمود آباد
انجمن علمی کامپیوتر شهریار

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
اینترنت - جامعه فنـّاوری اطّلاعات

گرد آورنده:سارا کریمی

 ? تفاوت وبلاگ و وب سایت:
در نگاه اول وب سایت و وبلاگ شبیه هم به نظر می رسند، اما دقیق تر که می شویم تفاوت های زیادی را بین این دو می بینیم. وب سایت " جایگاهی در اینترنت است که در آن می توان اطلاعاتی را در مورد سازمانها، شرکت ها و افراد بدست آورد. وبلاگ" وب سایت پویایی است که متعلق به شخص یا اشخاصی است و در برگیرنده اطلاعاتی راجع به موضوع یا موضوعات گوناگون است". پذیرفتن این تعریف ها می تواند شروعی برای مقایسه این دو باشد؛ بدین منظور، ابتدا به مشابهت ها و سپس به تفاوتها می پردازم.
?
مشابهت های وب سایت و وبلاگ:
1) هردو جایگاهی در فضای سایبری(Cyberspace) هستند و URL منحصر به فردی دارند
2) هر دو برای انتشار اطلاعات و داده ها در فضای سایبری به کار می روند.
3) محتوای هر دو اطلاعات است و کارکرد اطلاع رسانی دارند.
4) وبلاگ هم نوعی وب سایت است.

?
تفاوتهای وب سایت و وبلاگ
ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» پست نگاره های شما . ساعت 11:56 صبح روز شنبه 89 فروردین 21


گردآوری:مسعود قاضی

گوگل بالاخره بعد از مدت ها تصمیم به رفع بزرگترین نقص موجود در سرویس چت مبتنی بر وب خود، یعنی Google Talk را گرفت. طبق نوشته وبلاگینا  این نقص چیزی نبوده است  جز امکان ارسال و اشتراک فایل ها بدون محدودیت حجمی.  این ویژگی می تواند راه حل مناسبی برای محدودیت ارسال فایل پیوست در سرویس ارسال ایمیل گوگل، یعنی جیمیل باشد.

 

به گفته گوگل این ویژگی علاوه بر جیمیل در دو سرویس دیگر گوگل از جمله سایت اورکات و iGoogle نیز اضافه شده و امکان استفاده را دارد و از این پس کاربران نسخه تحت دسکتاپ گوگل هم می توانند به کاربران نسخه وبی فایل ارسال نمایند.



ارائه شده توسط» گروه وب و اینترنت . ساعت 6:0 صبح روز یکشنبه 89 فروردین 15


گرد آورنده:مژگان برآبادی

ویندوز XP Pro درحالت پیش فرض Packet Scheduler سیستم را به 20 % از پهنای باند یک اتصال به اینترنت محدود می کند. یعنی اگر شما این تنظیمات را تغییر ندهید قادرید از 20 درصد پهنای باند اتصالتان به اینترنت بهره ببرید.
برای اینکه بتوانید از 100 درصد پهنای باندتان استفاده کنید و سرعت بالاتری را در اتصال به اینترنت تجربه نمایید، مراحل زیر را انجام دهید :
Run.1
را از منوی Start اجرا کنید.
.2
در Run عبارت gpedit.msc را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
3.
منتظر بمانید تا Group Policy اجرا شود.
.4
در بخش Local Computer Policy و زیر Computer Configuration گزینه Administrative Templates را گسترش دهید. ( با کلیک بر روی علامت + کار آن انجام دهید(
5.
در لیست باز شده گزینه Network را نیز گسترش دهید.
.6
حال در این لیست Qos Packet Scheduler را انتخاب کنید.
.7
به گزینه هایی که در سمت راست ظاهر می شوند
ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» گروه وب و اینترنت . ساعت 11:47 عصر روز جمعه 89 فروردین 6


نویسنده:مژگان برآبادی

سال تحصیلی 68-67 برای گذراندن فرصت مطالعاتی به ایتالیا رفته بودم، برای نخستین بار با شبکه اینترنت آشنا شدم. البته آن سال تب ایمیل و اینترنت در اکثر دانشگاه های ایران، فراگیر شده بود. بعد از بازگشت به ایران به عضویت هیأت علمی مرکز تحقیقاتی فیزیک نظری و ریاضیات در آمدم. سال 68 بود که آقای دکتر محمد جواد لاریجانی رئیس این مرکز، همت کردند و اینترنت را به ایران آوردند. من هم به عنوان جانشین ایشان در این طرح همکاری کردم.
یکی از نخستین دغدغه های مدیران و هیأت علمی این مرکز، ارتباط علمی و پژوهشی با دانشگاه های دنیا بود. در مرکز تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که پست الکترونیک برای یک مرکز تحقیقاتی که می خواهد با دانشگاه های دنیا ارتباط داشته باشد، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» گروه وب و اینترنت . ساعت 7:9 عصر روز یکشنبه 88 بهمن 18


نویسنده: مژگان برآبادی

قسمت دوم:

حجم ویروس ها:

حجم یک ویروس کامپیوتری می تواند تنها 90 بایت بوده و میانگین اندازه این ویروسها برابر 2000 کاراکتر می باشد.
هنگامی که یک ویروس خود را به برنامه دیگری اضافه می کند در حقیقت سبب می شود تا آن برنامه افزایش حجم پیدا کند از آنجا که این برنامه ها خود به خود حجیم نمی شوند پس می توان یکی از راههای از بین بردن این ویروسها یا پی بردن به وجود آنها را در کامپیوتر از طریق همین برنامه های حجیم شده تشخیص داد.

امروزه بیش از 1000000 انواع ویروس ها ی مخرب اعم از کرم ها و ترجان ها و هرزه نگارها ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» گروه وب و اینترنت . ساعت 11:48 صبح روز سه شنبه 88 بهمن 13


نویسنده : مژگان برآبادی

 

قسمت اول

اصطلاح ویروس از اینجا امد:

برای اولین باردر سال 1984 میلادی واژه ویروس توسط فرد کوهن درمتون اکادمیک مورد استفاده قرار گرفت.در این مقاله که "ازمایشاتی با ویروس های کامپیوتری"نام داشت نویسنده دسته ای خاص از برنامه ها را ویروس نامیده و این نام گذاری را به نام لیونارد ادلمن نسبت داد.فرد کوهن درپایان نامه خود برای اولین بار اصطلاح ویروس های کامپیوتری را مطرح کرد.

دلیل نامگذاری این برنامه به ویروس به این دلیل بود که این برنامه ی مخرب همانند ویروس های بیولوژیک که خود را از فردی به فرد دیگر منتقل میکنند انها نیز از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر منتقل میشوند. با وجودی که همه ویروس ها خطرناک نیستند، ولی بسیاری از آنها با هدف تخریب انواع مشخصی از فایل ها، برنامه های کاربردی یا سیستم های عامل نوشته شده اند.elk cloner نام اولین ویروس کامپیوتری تاریخ است ویروسی بسیار شاعرانه و بی خطر.پس از نصب خود روی سیستم های کامپیوتری فقط چند خط شعر به نمایش میگذاشت البته اشعار تهدید امیز.ویروس های بعد از ان نه دیگر شاعرانه بودند و نه بی خطر.این ویروس توسط یک شاگرد دبیرستانی در یکی از ایالت های امریکا نوشته شده بود.

ویروس چیست؟

ویروس ها یک قطعه نرم افزار کوچک اندادامه مطلب...


ارائه شده توسط» گروه وب و اینترنت . ساعت 7:51 عصر روز پنج شنبه 88 بهمن 8


نویسنده: مسعود قاضی

اگر تا به حال ویندوز7 را روی سیستم خود نصب کرده باشید، مطمئنا دیگر علاقه مند به کارکردن با ورژن های قبلی نیستید! ولی  فعال سازی این ویندوز ممکن است تا حدودی برای شما مشکل ایجاد کند. البته راه  برای استفاده رایگان از ویندوز 7 وجود دارد. مایکروسافت در حالت عادی اجازه میدهد شما 30 روز از این سیستم عامل بدون داشتن Licence  استفاده کنید اما با این حال تعویض ویندوز هر 30روز هم مشکل ساز است!! در این ترفند می خواهم به شما آموزش بدهم که چگونه 30 روز را به 120 افزایش دهید!
ادامه مطلب...


ارائه شده توسط» گروه ترفند . ساعت 4:10 عصر روز سه شنبه 88 دی 29


   1   2   3   4      >